• Selamat Datang Ke Laman Web Rasmi Veterinar

Piagam Pelanggan

Ditulis pada .

PIAGAM PELANGGAN JABATAN PERKHIDMATAN VETERINAR

JPV sebagai Jabatan yang bertanggungjawab terhadap perkembangan industri ternakan dan haiwan, dengan ini memberi pengakuan untuk:

  1. Perkhidmatan kaunter : Sentiasa membantu dan melayani pelanggan dengan penuh mesra.
  2. Melayan dan menjawab semua aduan dalam tempoh tidak lebih daripada tujuh (7) hari bekerja dari tarikh terima aduan tersebut.
  3. Pengeluaran Akuan Kebenaran Pindah Keluar (AKPK) bagi ternakan hidup atau produk ternakan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja selepas permohonan lengkap diterima.
  4. Perkhidmatan dan rawatan haiwan kesayangan di Klinik Veterinar / Pusat Rawatan Veterinar akan diberikan dalam tempoh 30 minit selepas pendaftaran.
  5. Perkhidmatan rawatan dilapangan bagi kes kecemasan akan diberikan kepada penternak berdaftar dalam tempoh 12 jam daripada waktu permohonan/aduan.
  6. Perkhidmatan penyiasatan penyakit di lapangan dijalankan dalam tempoh 24 jam daripada waktu terima aduan/laporan.
  7. Kelulusan memperbaharui lesen menternak unggas/babi dalam tempoh 90 hari bekerja selepas penerimaan dokumen yang lengkap dan mematuhi.
  8. Bagi perkhidmatan lapangan ; khidmat nasihat bimbingan dan teknikal diberikan kepada penternak berdaftar dalam tempoh tiga (3) hari bekerja selepas permohonan.
  9. Memberi khidmat nasihat, kepakaran dan teknikal untuk Program Pegembangan Veterinar dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh permohonan dibuat bagi maklum balas awal dan langkah susulan dalam masa 14 hari bekerja kemuadiannya